FEBRUARY TAKE ME OUTSIDE FOR LEARNING CHALLENGE RESOURCES

Winter Bingo

Grades: All

Subjects: Arts & English Language Arts; Social Sciences; Natural Sciences; Math

Learners can create their own winter bingo cards and set out on a quest to fill in the squares, or use a template like these great ones from the Massachusetts Audubon Society. Use images or words to scale sheets through the grades, count natural items, measure snow depth or ice thickness, check out some snowflakes, and keep track of our animal friends who hibernate, go into torpor, and stay out all winter!

Either print out a template and head on out, or have learners start indoors! Talk about their favourite things to see outside in the winter, and some things they’d like to see, and build bingo sheets together. This can be a great sensory activity, too! Include squares like “find a tree with bumpy/smooth/rough bark”; “find a smooth/rough rock”; “find a bush that still has buds”, and so on. Or, pick colours to find outdoors, or scents – the possibilities are endless!

Ice Block Play

Grades: K-3

Subjects: Physical Health Education, Sensory and Open-Ended Play, Loose Parts, Math/Science Investigation

Grab an ice cube tray, some cups, a muffin tin, or any other fun-shaped mold and some food colouring and make beautiful ice blocks for some open-ended outdoor play. In the hands of learners, the ice blocks become gemstones, building blocks, jewelry and more! This kind of exploratory activity provides a rich sensory and imaginative experience for early learners, and is easily scaled up for older learners.

Sensory: Can you find and use natural materials to dye your ice blocks? How do the blocks feel? How can we melt a block?

Numeracy: Create a pattern and make it with your blocks! Can you stack your blocks into a square? A rectangle? A pyramid?

Scale Up: Have your older learners work in teams to mold their blocks and build shelters or platforms; what structures are the most sturdy? What shape of block holds up the best?

RESSOURCES POUR LE DEFI D’APPRETISSAGE A L’EXTERIEUR  DU MOIS DE FEVRIER

 

Bingo d’hiver

Niveaux: tous

Sujets: Arts et anglais; Études sociales; Sciences naturelles; Mathématiques

Les étudiants peuvent créer leurs propres cartes de bingo d’hiver et se lancer dans une quête pour remplir les cases, ou utiliser un modèle comme ceux-ci de la Société Audubon du Massachusetts. Utilisez des images ou des mots adaptés à votre programme d’étude: comptez les éléments naturels, mesurez la profondeur de la neige ou l’épaisseur de la glace, regardez quelques flocons de neige et gardez une trace de nos amis de la faune qui hibernent, entrent en torpeur et restent dehors tout l’hiver!

Imprimez un modèle et allez dehors, ou demandez aux étudiants de commencer à l’intérieur! Parlez de leurs choses préférées à voir à l’extérieur en hiver , des choses qu’ils aimeraient voir, et construisez ensemble des cartes de bingo. Cela peut aussi être une excellente activité sensorielle! Incluez des carrés comme «trouver un arbre avec une écorce bosselée / lisse / rugueuse»; «Trouver un rocher lisse / rugueux»; «Trouver un arbe qui a encore des bourgeons», et ainsi de suite. Ou choisissez des couleurs à trouver à l’extérieur ou des odeurs – les possibilités sont infinies!

 

Jeu de blocs de glace

Niveaux: K-3

Sujets: Education physique; Jeu Sensoriel; Mathématiques; Sciences

Prenez un bac à glaçons, des tasses, un moule à muffins ou tout autre moule de forme amusante et du colorant alimentaire et fabriquez de beaux blocs de glace pour jouer à l’extérieur. Dans les mains des étudiants, les blocs de glace deviennent des pierres précieuses, des blocs de construction, des bijoux et plus encore! Ce type d’activité exploratoire offre une riche expérience sensorielle et imaginative pour les jeunes, et c’est facilement adaptable pour les étudiants plus âgés.

 

Sensoriel: Pouvez-vous trouver et utiliser des matériaux naturels pour teindre vos blocs de glace? Comment se sentent les blocs? Comment faire fondre un bloc?

Numératie: créez un motif et créez-le avec vos blocs! Pouvez-vous empiler vos blocs dans un carré? Un rectangle? Une pyramide?

Mise à l’échelle: demandez à vos apprenants plus âgés de travailler en équipe pour façonner leurs blocs et construire des abris ou des plateformes quelles structures sont les plus robustes? Quelle forme de bloc résiste le mieux

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